تاریخچه پیدایش آرایشگاه و خدمات زیبایی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با پیدایش اولین آرایشگاه ها در جهان و ایران آشنا کنیم و قطعا این مقاله برای شما جذاب خواهد بود چون همه ما در کار های روزانه زندگیمون رسیدگی به ظاهر جایگاه بالایی دارد و دانستن این که چرا باید این  کار رو بکنیم و از کجا آمده میتونه جذاب تر هم باشه پی ببریم که با هم همراه این مقاله جذاب سفر کنیم به تاریخ های دور …

ارایشگری یک هنر دست است و برای خود ارزش بسیاری دارد چون انسان هارو زیبا می کند و ظاهر آنها تغییر می دهد، خداوند همه انسان ها را به یک شکل خلق کرده است و این کاملا درست است ولی فراموش نکنید که همه انسان ها زیبا هستن ولی به دنبال زیبایی بیشتر هستن و در این جا کار کارگر ها به میکاپ ها و مدل های مو و ….. شروع می شود. 

نکته : دلیل اصلی پیدایش آرایشگاه ها زیبا تر شدن و زیباتر بودن است .

سلمانی چیست؟

در زمان قدیم در ایران به آرایشگاه ها سلمانی گفته می شد و با گذشت زمان ارایشگاه نام کلمه سلمانی را گرفت و شاید برای شما جالب باشد یکی از 10 شغل برتر هنری در ایران را کار آرایشگری می گیرد و بسیار برای مردم با ارزش است. 

مصر مرکز تولد آرایشگاه 

انسان ها از زمان های قدیم با هر ابزاری که می توانستند شروع به زیبا کردن خود می کردن از ذغال و برگ درخت  گرفته تا …..همه این ها کم کم مورد استفاده گردید تا انسان ها پیشرفته تر شدن و به مواد علمی دیگری و در آخر  که همین لحظه که شما این مقاله را می خوانید به مواد شیمیایی هم رو آوردن و تمام لوازم آرایشی از مواد شیمیایی ساخته می شوند. 

نکته: برای خرید محصولات اصل و با کیفیت لوازم ارایشی با گارنتی و ضمانت دیجی تو جیب می توانید خرید کنید فقط کافیه کلیک کنید.

اولین مرکز آغاز آرایش کردن در تاریخ مصر شناخته می شود و همانگونه که در فیلم ها دیدین حتی مرد های ان ها هم ارایشی برای خود داشتن و به این مسئله بسیار اهمیت می دادن همچنین از حمام هایی مانند حمام گل محمدی برای خوشبو کردن بدن خود و همچنین روغن های مختلف برای نرم کردن پوستشان استفاده می کردن و در نهایت خیلی به خودشون میرسیدن و به خودشان خیلی اهمیت می دادند و هنوز هم می دهند و زیبا ترین دختران و زنان ها در مصر هستن که بسیار مشهور هستن.

سرمه چشم عتیقه 

سرمه چشمی که همین الان هم خانوم ها در ایران و در سراسر دنیا ازش استفاده می کنند  تاریخ چه ساخت و تولید بیش از مصر بوده و برای اولین بار مصری ها آن را استفاده کردن و حتی زنان آنها بدون ارایش چشم حتی در مکان های عمومی نمی رفتن و همیشه به زیبایی خودشان می رسیدن. 

رتبه دوم آرایش کردن در جهان در زمان قدیم 

روم و یونان رتبه دوم در پاکیزگی و  اهمیت دادن به زیبایی را داشتن و زنان آنها از رنگ های طبیعی میوه ها  و برگ درختان برای زیبایی و روشن شدن پوست خودشان استفاده  میکنند همچنین رومی ها اولین انسان هایی بودن که با تیغ ها صورت خودشان را اصلاح می کردن و بعضی از این اشیا تاریخی در موزه های سراسر دنیا موجود است. 

آرایش در قاره آسیا

در قاره آسیا چین و ژاپن جز افرادی بودن که بسیار به ارایش کردن و زیبایی خود می پرداختن و با استفاده از  آرد برنج توانستن پوست صورت خود را سفید کرده و با استفاده از سرخاب دور چشم را سرخ میکردن تا زیبایی بیشتری داشته باشند . 

تاریخچه پیدایش آرایشگاه در ایران 

آرایش کردن در ایران از زمانهای خیلی قدیم دوره باستان وجود دارد و در تاریخ ما این سبک از آرایش کردن در  اشیا تاریخی که تصویر زنان ثبت شده است مشخص هست مه زنان ایرانی نیز بسیار به زیبایی خود اهمیت میدهند و مردان بسیار به سلامت و زیبایی خود بها میدهند اما از قرن چهارم و در شعر های رودکی این زیبایی بدست آمده توسط ارایش بیشتر به چشم می آید و جلب توجه می کند و شاید به خاطر این است که در اثر های هنری ما ثبت می شود و به یادگار ماند است .

تا به حال ترکیب هفت قلم آرایش را شنیده اید ؟ میدانید ریشه ی دقیق  این جمله از کجا آمده است ؟ آرایش زنان در ایران باستان به شکل هفت قسمت بود یعنی شامل؛ حنا، وسمه،  بند، سرخاب، سورمه، سفیداب و خال. به همین دلیل این اصطلاح قدیمی و تاریخی همچنان در گفتار محاوره ای ما ماندگار شده است. 

حنا : برای رنگ مو و ناخن های خود استفاده می کنند 
بند : مو های زائد خود را با بند انداختن که هنوز هم این روش وجود دارد استفاده می کردن 
وسمه: گیاهی است که در زمان قدیم بر روی ابرو خود می گذاشتند تا ابرو های خود پرپشت و پر رنگ تر شود 
سرمه : برای سیاه  کردن زیر چشم خود استفاده  میکرد و کارایی داشت 
سرخاب : همان رژ لب خودمان است که در زمان قدیم برای رنگ دادن به لب ها استفاده می کردن 
سفیداب : پودری سفید رنگ که بر روی پوست خود میزدن برای سفید شدن رنگ پوست 

بهترین آرایشگاه های زنانه و مردانه در ایران 

در ایران ما آرایشگاه و سالن های زیبایی داریم که در سراسر ایران و دنیا معروف هستن و جز معروف ترین ها در کار خودشان هستند برای این مه این آرایشگاه ها را با کار های عالیشون بشناسید فقط کافیه بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

در زمان قدیم ایرانی ها برای نرم کردن پوست خود از موم عسل  و گل های زعفران استفاده می کنند . 

اولین ابزار های ارایشگری

در مرحله اول شانه و آینه بوده است چون اکثر مردها و زنان موها و ریش های بلندی داشتن و در مرحله های بعد ابزارهایی مانند قیچی و غیره آمدن از اولین ابزار های آرایشی می تواند به کوهل در زمان باستان نام برد که از زغال چوب تهیه می شد و در بین مردم مدیترانه، خاورمیانه، شاخ آفریقا، آسیای جنوبی برای خط چشم یا در مواردی تیره کردن لبه پلک و مژه ها کاربرد داشته است. 

نقش حمام ها در آرایشگری

رومی ها مانند یونانی ها و مصری ها حمام و نظافت را جز کارهای واجب و روزانه می دانستند که در آن خانمها در موقع حمام از شیر و شراب استفاده می نمودند و اعتقاد داشتن با این کار پوست و رنگ روی آن ها جوان تر و زیبا تر می شود . حمام های رومی معمولا عمومی بود با قسمتهای جداگانه برای خانمها و آقایان و حتی پیدایش استخر ها و آب گرم ها از همین جا شروع شد. 

امیداروم از این مقاله خوشتون اماده باشد و  کلی به اطلاعات شما افزوده باشد، ما روزانه کلی محتوای جدید و اموزشی میزارم شما می توانید با فالو کردن پیج انیستاگرام ما در استوری ها از این محتوا ها با خبر بشید و ما منتظر شما هستیم. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
اسکرول به بالا